Uppföljaren är här!

Det här är faktiskt mitt 100 inlägg, och det ska firas med den grymmaste nyheten någonsin. Alla minns väl den sjukt underbara serien "Vintergatan 5b" och "Tillbaka till Vintergatan" med Mira, Henrik, Glen och min favorit, PeoPeoPeoo! Den nya och sista uppföljaren kommer att heta "Vid Vintergatans slut." och kommer att sändas i SVT i början av 2010.

Vid Vintergatans slut handlar om den tolvåriga tjejen Billie och hennes mamma Mira. De befinner sig båda i varsin kris, på jobbet och i skolan, men också i sin gemensamma relation. Mira, som börjat förlora sin fantasifullhet, tycker att Billie är sur och krånglig. Billie, som hävdar rätten att vara udda, tycker att Mira blivit fyrkantig och tråkig. Billie har till och med börjat tvivla på att Mira verkligen har varit på äventyr i rymden i sin ungdom.

I rollerna har vi:
Billie - Fanny Ketter
Mira - Philoméne Grandin -
Peo och Kapten Zoom - Anders Linder
Pax - Sanna Persson Halapi -
Greven - Anders Jansson
Professorn - Eva Westerling
Lennartsson - André Wickström
Fifunkapten - Per-Axel Göres
Benke och Femman - Jonas Sykfont
Crona - Alexander Karim

Det betyder att Glen och Henrik inte kommer att vara med i de nya avsnitten. Morr, undrar om den då kommer bli lika bra. Jag ska iallafall följa vartenda avsnitt eftersom det här var mitt favoritprogram när jag var mindre, och så barnslig som jag är tror jag att ingen av dom som känner mig är direkt förvanad.

Glöm inte att det bor en rymdhjälte i varje människa, att det finns hopp om planeten Jorden, och att ALLT kan hända i rymden!

  

Kommentarer
Postat av: LINDA | ddisconnected ღ

sv: åhh, va mysigt :D jarå. ska bara svara på kommentarerna och kissa så ska jag lägga ut dom :D

2009-04-26 @ 19:59:07
URL: http://ddisconnected.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jaa de tror jag nog, hur mysigt som hellst! :)<3

2009-04-26 @ 21:59:58
URL: http://beautylicious.blogg.se/
Postat av: tinka

haha ååh jag älskade vintergatan :D

2009-04-28 @ 17:48:38
Postat av: Mike

FAN VA COOLT, vi måste följa tsm XD <3333

2009-04-28 @ 22:48:29
Postat av: Anonym

känner fanny ketter

2009-05-26 @ 20:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0